GRASS (GRAphics Symbiosis System), 2D vektör grafik animasyonlarını betiklemek için oluşturulan bir programlama dili idi. GRASS sözdiziminde BASIC'e benzer, ancak zamanla ölçeklendirme, çeviri, döndürme ve renk değişiklikleri de dahil olmak üzere 2D nesne animasyonunu belirlemek için birçok yönerge ekledi. Yeni bilgisayar grafikleriyle deneme yapıyor olan sanatsal topluluğun haberi hızla yükseldi ve Star Wars'daki orijinal "ölüm yıldızına saldırmak kolay olmayacak" animasyonu yaratmak için Larry Cuba tarafından en ünlü olarak kalacak. Raster grafik desteklemek için uyarlanmış daha sonraki bir sürümü ZGrass olarak biliniyordu.
GRASS'ın orijinal hali 1974 Ohio State Üniversitesi Doktora için Tom DeFanti tarafından geliştirildi. Tezi. Bir Vector General 3DR ekran kullanan bir PDP-11/45 üzerinde geliştirildi, ve adından da anlaşılacağı gibi, bu tamamen vektörel bir grafik makinesi idi. GRASS, bir dizi vektör çizim komutunu içerdi ve çeşitli animasyon efektlerini aynı anda görüntünün tüm "ağaçlarına" (dizilerde saklanır) uygulayan bir hiyerarşiye koleksiyonlar düzenleyebildi. Filmin bu bölümünü yeniden izlerseniz, nesne ağaçlarının çeşitli zamanlarda görüntüye sıçramasını görebilirsiniz, Star Wars animasyonu için kullanılan bu sürümdü.
Mezun olduktan sonra DeFanti Illinois Üniversitesi, Chicago Circle'a taşındı. Orada Dan Sandin ile bir araya gelerek birlikte Circle Graphics Habitat'ı kurdular (bugün Elektronik Görselleştirme Laboratuvarı veya EVL olarak bilinirler). Sandin 1971'de üniversiteye katıldı ve Sandin Image Processor ya da IP olarak bilinen bir Moog sentezörünün video versiyonu olarak düşündüğünü inşa etmeye başladı. IP, iki video girişi alan, karıştıran, sonuçları renklendiren ve daha sonra TV çıktısını yeniden yaratan analog bir bilgisayardı.
DeFanti, 1970'lerin ortalarında kullanılan GRASS / Görüntü İşlemcisini yaratarak, mevcut GRASS sistemini IP'ye girdi olarak ekledi. Sistemi daha kullanışlı kılmak için DeFanti ve Sandin, mevcut "GRASS" sistemine "tek seferlik" komutların her çeşidini ekledi ancak bu değişiklikler aynı zamanda dili oldukça özensiz hale getirdi. 1977'de Habitat'ın bir başka üyesi olan Nola Donato, GRASS'ın kontrol yapılarının birçoğunu daha genel formlara dönüştürdü ve böylece GRASS3'ün oldukça temizlendiği belirtildi.
Larry Küba'nın Star Wars çalışmaları, bir vektör terminalinde çalışan bir GRASS sisteminin arka projeksiyon filme dayanmaktadır. Terminal, vektörleri (ve noktaları) dahili hafızada tuttuğundan, bilgisayar ya da dil ile etkileşime girmeden gerçek zamanlı olarak ölçeklendirme, döndürme vb. Gibi basit dönüşümler yapabilir. Sadece yeni manzaraların sunulduğu zamanlarda GRASS dili ile çok daha yavaş iletişim gerçekleşir. Filmin başlangıç bölümleri Death Star'ın çok hızlı bir şekilde döndürülür ve ölçeklendirildiğini gösterirken, sıradaki uçuşu taklit eden daha sonraki bölümlerde GRASS "ağaçlar" ndan sayfalanacak yeni sahneler gerektiği sıralamada görülebilir.
GRASS'ın orijinal hali 1974 Ohio State Üniversitesi Doktora için Tom DeFanti tarafından geliştirildi. Tezi. Bir Vector General 3DR ekran kullanan bir PDP-11/45 üzerinde geliştirildi, ve adından da anlaşılacağı gibi, bu tamamen vektörel bir grafik makinesi idi. GRASS, bir dizi vektör çizim komutunu içerdi ve çeşitli animasyon efektlerini aynı anda görüntünün tüm "ağaçlarına" (dizilerde saklanır) uygulayan bir hiyerarşiye koleksiyonlar düzenleyebildi. Filmin bu bölümünü yeniden izlerseniz, nesne ağaçlarının çeşitli zamanlarda görüntüye sıçramasını görebilirsiniz, Star Wars animasyonu için kullanılan bu sürümdü.
Mezun olduktan sonra DeFanti Illinois Üniversitesi, Chicago Circle'a taşındı. Orada Dan Sandin ile bir araya gelerek birlikte Circle Graphics Habitat'ı kurdular (bugün Elektronik Görselleştirme Laboratuvarı veya EVL olarak bilinirler). Sandin 1971'de üniversiteye katıldı ve Sandin Image Processor ya da IP olarak bilinen bir Moog sentezörünün video versiyonu olarak düşündüğünü inşa etmeye başladı. IP, iki video girişi alan, karıştıran, sonuçları renklendiren ve daha sonra TV çıktısını yeniden yaratan analog bir bilgisayardı.
DeFanti, 1970'lerin ortalarında kullanılan GRASS / Görüntü İşlemcisini yaratarak, mevcut GRASS sistemini IP'ye girdi olarak ekledi. Sistemi daha kullanışlı kılmak için DeFanti ve Sandin, mevcut "GRASS" sistemine "tek seferlik" komutların her çeşidini ekledi ancak bu değişiklikler aynı zamanda dili oldukça özensiz hale getirdi. 1977'de Habitat'ın bir başka üyesi olan Nola Donato, GRASS'ın kontrol yapılarının birçoğunu daha genel formlara dönüştürdü ve böylece GRASS3'ün oldukça temizlendiği belirtildi.
Larry Küba'nın Star Wars çalışmaları, bir vektör terminalinde çalışan bir GRASS sisteminin arka projeksiyon filme dayanmaktadır. Terminal, vektörleri (ve noktaları) dahili hafızada tuttuğundan, bilgisayar ya da dil ile etkileşime girmeden gerçek zamanlı olarak ölçeklendirme, döndürme vb. Gibi basit dönüşümler yapabilir. Sadece yeni manzaraların sunulduğu zamanlarda GRASS dili ile çok daha yavaş iletişim gerçekleşir. Filmin başlangıç bölümleri Death Star'ın çok hızlı bir şekilde döndürülür ve ölçeklendirildiğini gösterirken, sıradaki uçuşu taklit eden daha sonraki bölümlerde GRASS "ağaçlar" ndan sayfalanacak yeni sahneler gerektiği sıralamada görülebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder